جبهه علمی فرهنگی از اساتید در همه شهرهای کشور تشکیل می‌شود

خراسان شمالی
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور خبر داد:

جبهه علمی فرهنگی از اساتید در همه شهرهای کشور تشکیل می‌شود

کیامرث جهانگیر، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور از شکل‌گیری جبهه علمی فرهنگی متشکل از استادان و نخبگان بسیجی در همه شهرهای کشور خبر داد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج خراسان شمالی، نشست وبیناری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور با موضوع هماهنگی در امور ستادی معاونت فرهنگی و اجتماعی روز شنبه 17 اردیبهشت 1401 در محل سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

در این نشست کیامرث جهانگیر معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور در دو بخش به تبیین استراتژی مدیریت فرهنگی  پرداخت.

نشست معاونت فرهنگی - 1

وی در نخستین بخش از سخنان خود ضمن ارائه تفسیری از سوره مبارکه حمد، سوره ام الکتاب، استراتژی کلی حرکت انسان مسلمان را حرکت به سمت خدا معرفی کرده و عنوان کرد: خداوند زمینه رشد  را فراهم کرده است و در سوره حمد به هدایتگری خداوند برای تعالی اشاره شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه بر اهمیت تشکیل امت واحد و رسیدن به مرتبه توحید اجتماعی براساس  تاکید بیان شده بر «ما» شدن در آیات الهی اشاره کرده و خاطرنشان کرد؛ کلیه امور انجام شده در معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور بر این هدف قرار گرفته است.


جهانگیر سپس به بیان توصیفی از دو بخش مهم در ساختار و تشکیلات معاونت فرهنگی و اجتماعی که شامل امور فرهنگی و  امور اجتماعی اعم از مسائل عام فرهنگی و اجتماعی و مسائل خاص فرهنگی و اجتماعی است، پرداخته و افزود:  در این معاونت مسائل خاص فرهنگی  را در قالب چهار کارگروه تعریف کرده‌ایم در این راستا از همه اساتید  علاقه‌مند که روی این  حوزه‌ها کار کرده‌اند یا به آن علاقه دارند برای پیوستن به کارگروه‌های چهارگانه دعوت می‌کنیم. همچنین تشکیل اندیشکده‌هایی را در مورد مسائل فرهنگی در نظر داریم.

نشست معاونت فرهنگی - 2


وی همچنین امور عام اساتید را شامل مسائل جذب و ارتقای اساتید و موضع گیری‌های بسیج اساتید در ارتقای فرهنگ جامعه دانست و با اشاره به طراحی جدید صورت گرفته در پورتال سازمان بسیج اساتید کشور در بخش معاونت فرهنگی و اجتماعی از ارائه کامل تعاریف و شرح وظایف و اسناد بالادستی مربوط به مدیریت‌های هشت‌گانه در این پورتال سخن گفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور برخی برنامه‌های این معاونت در خصوص مناسبت‌های اجتماعی پیش رو همچون مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) و روز بسیج اساتید و استاد تراز انقلاب اسلامی را مطرح کرده و از همه معاونین فرهنگی و اجتماعی در استان‌ها خواست برای برگزاری شایسته این مراسم‌ها در استان اقدام کنند. همچنین اظهار امیدواری کرد در ماه‌های آتی در همه شهرهای کشور شاهد شکل‌گیری جبهه علمی فرهنگی استادان بسیجی خواهیم بود.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.