برگزاری مراسم گرامی‌داشت سالروز بسیج اساتید در دانشگاه بجنورد

خراسان شمالی

برگزاری مراسم گرامی‌داشت سالروز بسیج اساتید در دانشگاه بجنورد

برگزاری مراسم گرامی‌داشت سالروز بسیج اساتید در دانشگاه بجنورد

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج خراسان شمالی ، مراسم گرامی‌داشت سالروز بسیج اساتید و یادبود شهید دکتر مصطفی چمران صبح امروز دوشنبه ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۱ با قرائت پیام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین نوری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان بجنورد،  دکتر عین‌الله حاتمی جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان در امور اقشار بسیج، مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، رؤسای دانشگاه‌ها و جمعی از اساتید بسیجی در تالار ملک‌الشعرای بهار دانشگاه بجنورد برگزار شد.

در این مراسم کانون بسیج اساتید دانشگاه بجنورد با صدور بیانیه‌ای به شرح زیر، سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید را گرامی داشت.

 

«توقع ما اینست که خروجی دانشگاه در جمهوری اسلامی چمران‌ها باشد.» مقام معظم رهبری

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«چمران عزیز با عقیده پاک خالص غیر وابسته به دستجات و گروه‌های سیاسی و عقیده به هدف بزرگ الهی ، جهاد را در راه آن از آغاز زندگی شروع و به آن ختم کرد . او در حیات با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار کرد او با سرافرازی زیست و با سر افرازی شهید شد و به حق رسید...» امام خمینی ۱/۴/۱۳۶۰

 

سی ویک خرداد در تاریخ ایران اسلامی سالروز شهادت بزرگ مرد دانشگاهی است که تمامی فضیلت‌های انسانی و اسلامی را کسب نمود و علی رغم داشتن کرسی علمی و جایگاه مادی در دنیای مدرن غرب به مصداق آیه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا» حاضر نشد در پیشرفت و توسعه برنامه نظامی آمریکا به عنوان سمبل استکبار شرکت کند و تمامی جایگاه و تمکن مادی را رها کرد، به جبهه مقاومت اسلامی پیوست و سمبل مقاومت اسلامی شد.

شهید دکتر مصطفی چمران که نمونه کامل هجرت، جهاد، شهادت و در واقع شاگرد مکتب علی (ع) و مالک‏اشتر جنوب لبنان و حمزه کربلای خوزستان سخت و دشوار بود، زندگی سراسر تلاش و مبارزه خالصانه و عارفانه در راه خدا داشت و این‏چنین در کربلای خوزستان در جهاد و نبرد علیه باطل، حسین‏گونه به خاک شهادت افتاد و به ملکوت اعلی عروج کرد و به آرزوی دیرین خود که قربانی شدن عاشقانه در راه خدا بود، نایل گشت.

بسیج اساتید دانشگاه بجنورد ضمن گرامی‌داشت یاد و راه شهید دکتر مصطفی چمران در مسیر جهاد، مقاومت، عقلانیت و پیشرفت برای ایران اسلامی، با شناخت دقیق از وضعیت داخلی و خارجی، حضور داشته و ارائه راهکارهای علمی ودانش بنیان را در همه عرصه‌های مورد نیاز نظام اسلامی رسالت مهم خود می داند و مهمترین وظیفه و تکلیف اساتید در تراز انقلاب اسلامی را تبعیت عالمانه از مقام عظمای ولایت و مشارکت علمی ارزش مدار در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی می‌داند.

 

در پایان مراسم، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های اساتید بسیجی استان، از اساتید پژوهشگر برتر بسیجی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.