بیانیه بسيج اساتيد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی استان خراسان شمالی؛ معاونت امور بانوان و خانواده

خراسان شمالی

بیانیه بسيج اساتيد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی استان خراسان شمالی؛ معاونت امور بانوان و خانواده

بیانیه بسيج اساتيد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی استان خراسان شمالی؛ معاونت امور بانوان و خانواده

 

حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از مؤکدات آیات و روایات معصومین می باشد و این فریضه الهی موجب حفظ عزت وکرامت زنان و ارزشگذاری به مقام زن مؤمن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی آنان می‌شود. حجاب، ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سلامت جامعه و نفس و نسل را محقق کند. 

در راستای سیاست های فرهنگی، اجتماعی  جمهوری اسلامی ایران در زمینه عفاف و حجاب پیش از آن تحقق مطالبات و پیگیری دغدغه های بر حق مقام معظم رهبری ( حفظ ا... تعالی ) در این خصوص، جامعه زنان بسیج اساتید استان خراسان شمالی به عنوان یک تشکل علمی و فرهنگی ،؛ بر انجام اقداماتی چند جانبه به شرح زیر تآکید کرده و عزم و اراده راسخ تمامی بخش های حاکمیتی و مردمی را در این جهت مطالبه می نماید:

۱.حجاب نه تنها به عنوان مهم ترین نماد زن مسلمان که نماد هویت جمعی، اخلاق و کنش عفیفانه در جامعه اسلامی است .از این رو هرگونه تلاشی در جهت فروکاستن از اهمیت و ضرورت این واجب الهی و تقلیل آن به یک مسئله صرف اجتماعی، عملی غیر موجه و در همه اشکال آن محکوم است.

۲.از آنجا که گسترش و تعالی فرهنگ عفاف و حجاب به کارکرد صحیح زنجیره ای از عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، سیاسی وابسته است براین اساس، بر ایجاد بسترهای مناسب فضیلت ورزی و زندگی عفیفانه در تراز نظام اسلامی تآکید کرده و در این جهت، اجرای بی تنازل قوانین مصوب، همچنین همکاری، هماهنگی و پیوند نزدیکتر همه نهادهای اجتماعی و ساختارهای رسمی و غیر رسمی کشور را خواهانیم. 

۳.ضرورت تبیین هرچه بیشتر آموزه های اخلاقی و دینی در خصوص فریضه حجاب بر همه متدینان جامعه پوشیده نیست. لذا از همه دغذغه مندان عرصه فرهنگ درخواست داریم با استفاده از ابزارهای تبلیغی و با ظرافت های ادبی و هنری از هرگونه کار فرهنگی در این خصوص دریغ نورزند. 

۴.با توجه به توسعه روزافزون فضای مجازی و نفوذ رسانه ای دیجیتال در ساحت زندگی فردی و اجتماعی و بعضا تآثیر مخرب آن بر نظامات اخلاقی و به ویژه الگوهای پوشش، از مردم عزیز و به ویژه مسئولین محترم ذی ربط درخواست میکنیم با برنامه ریزی، کنترل و تقویت نظارت مسئولانه و نیز توسعه سواد رسانه ای، بیش از پیش از نهاد خانواده، به ویژه از نوجوانان و جوانان عزیز که آینده سازان این ملک و ملت هستند مراقبت کنند.

ودر نهایت  ما امروز به نمایندگی ازبسیح اساتيد زنان  استان خراسان  اعلام کنیم که حجاب، این پرچم اقتدار زن مسلمان ایرانی، حصن حصین این سرزمین است و این پرچم استقلال و شرف برای همیشه در اهتزاز خواهد بود و دامان پاک زنان این سرزمین مهد پرورش آرمان‌ها و عجمیان‌ها و حججی‌ها بوده و خواهد بود. 
https://khorasanshomali.basijasatid.ir/
امروز ما باصدای بلند، خواهان مهربانی در سایه حجاب و امنیت در پناه عفت و اخلاق هستیم و از همه مسئولین می‌خواهیم که قاطعانه با برهم‌زنندگان امنیت،نظم، اخلاق و قانون برخورد کنند ..http://basijasatid.ir
@Basijasatidk

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.