مراسم جشن نو دانشجو معلمان پردیس امام محمد باقر (ع) با حضور اساتید بسیجی

خراسان شمالی

مراسم جشن نو دانشجو معلمان پردیس امام محمد باقر (ع) با حضور اساتید بسیجی

مراسم جشن نو دانشجو معلمان پردیس امام محمد باقر (ع) با حضور اساتید بسیجی

به گزارش دفتر رسانه  و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج خراسان شمالی ، مراسم جشن نو با حضور اساتید بسیجی ودانشجو معلمان پردیس امام محمد باقر (ع) برگزار شد.

به گزارش این دفتررئیس دانشگاه فرهنگیان استان خراسان شمالی جناب اقای دکتر محمد علی نظری  در این آئین، با تبریک آغاز دوره معلمی و پوشیدن ردای معلمی به دانشجومعلمان، گفت: در دوره نوینی از زندگی خود یعنی دوره معلمی، تلاش کنید که با تحصیل و فراگیری دانش مرتبط با این شغل و تذهیب نفس در مسیر معلم تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارید.

دانشگاه فرهنگیان را دانشگاهی راهبردی، معلم پرور، استادپرور، اندیشه پرور و ماموریت گرا دانست و افزود: نیاز است برای رسیدن به کمال مطلوب و نقطه غایی در این دانشگاه همه ما از مسئولان و کارکنان تا اساتید و دانشجومعلمان جهادی در این عرصه تلاش مضاعف داشته باشیم. وی اضافه کرد: تلاش کردیم تا همزمان با آغاز سال تحصیلی در زمینه های مختلف آموزشی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی و رفاهی در پردیس  اقدامات خوبی صورت گیرد تا دانشجومعلمان با آرامش و آسایش بیشتری به تحصیل بپردازید.

دکتر نظری با اشاره به تاکیدات رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور بر مهارت افزایی دانشجومعلمان در دوره تحصیلی و فراگیری شش مهارت، تصریح کرد: در این راستا فعالیت های موثری صورت گرفته که   با اجرایی شدن آنها زمینه توانمندی هر چه بیشتر دانشجومعلمان فراهم می شود.سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان ، گفت: برای انجام این مهم تفاهم نامه های خوبی با دستگاه های مختلف اجرایی و سازمان های استان از جمله اداره کل آموزش و پرورش استان ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ، هیات ورزش های همگانی استان ، اداره کل فنی و حرفه ای استان ، جهاد دانشگاهی استان ، پارک علم و فناوری استان ، جمعیت هلال احمر استان و ... منعقد شده است.

 

در ادامه مسئول امور دانشجویی اقای مجید یزدانی  در پردیس امام محمد باقر ع ضمن تبریک به نودانشجومعلمان، اظهار داشت: دانشگاه با وجود دانشجو معنا پیدا می کند و شما دانشجومعلمان به دانشگاه رنگ و بوی دانشگاه می دهید. حضور، فعالیت، تلاش و دقت شما می تواند در ارتقای دانشگاه موثر باشد و مطالبه گری به حق و در چارچوب موازین می تواند دانشگاه را رشد دهد.

با اشاره به تلاش چندین ماهه همکاران در واحدهای مختلف پردیس های دانشگاه در راستای آماده سازی پردیس ها برای آغاز سال تحصیلی بیان داشت: مطالبه گری می تواند در راستای خدمت رسانی مطلوب و شایسته به جامعه هدف توسط مسئولان مورد استفاده بهینه قرار گیرد. درخصوص وام دانشجویی و ازدواج دانشجویی نیز توضیح دادند .

حسینی با اشاره به بحث ازدواج دانشجویی اضافه کرد: دانشجومعلمانی که در طول دوران تحصیلی متاهل می شوند از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با حمایت مجموعه دانشگاه به همراه همسر، به مدت سه روز به مشهد مقدس اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: نخستین کاروان ما در ابتدای آذرماه و با حضور دانشجومعلمان متاهل ورودی سالیان گذشته به مشهد مقدس اعزام می شوند.

 

همچنین مدیر کل آموزش و پرورش جناب آقای اکبری   نیز در این آئین ضمن حسن انتخاب معلمی به عنوان شغل آینده و ورود نودانشجومعلمان به عرصه تعلیم و تربیت گفت: نخستین معلم خداوند متعال است و بنا به تشخیص خود این رسالت را بر عهده پیامبران گرامی گذاشته و ما نیز با ورود به این عرصه پا جای پای آنها گذاشته ایم.وی تصریح کرد: معلمان در کنار پرداختن به امر آموزش نقش و رسالت هدایگتری دانش آموزان را دارند و  انسان را به سمت کمال انسانی رهنمون می سازند.

اکبری خاطرنشان ساخت: جایگاه معلم در جامعه جایگاهی ویژه است؛ چرا که معلم رسالت انسان سازی و نقش انسان سازی را در جامعه خویش بر عهده دارد.وی تاکید کرد: در تمام کشورهای دنیا مقوله گزینش برای ورود افراد به مشاغل وجود دارد و قانونگذاران در کشور ما در این زمینه برای نخستین بار گزینش را در آموزش و پرورش نهادینه کردند و این امر اولا اهمیت معلمی را می رساند و ثانیا این وظیفه بزرگ را به ما گوشزد می کند.

 

رئیس پردیس جناب اقای دکتر سید جلال لنگری نیز در این آئین ضمن تبریک سال جدید به نودانشجومعلمان و قبولی در دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: جایگاه و رسالت دانشگاه فرهنگیان و همچنین شغل شریف معلمی در کشور از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

 جناب اقای علی کمالی  کارشناس تربیت بدنی گفت: دانشجو معلمان عزیز در سه شنبه های شاد و مناسبت های ورزشی مشارکت نماییند تا در مسابقات وزارت علوم و مسابقات کشوری دانشگاه با قدرت و شادابی شرکت نماییم . 

جناب اقای محمد مهدی قربانزاده  کارشناس مسئول حراست پردیس : در این نشست اظهار داشت: ما همه یک خانواده هستیم و در یک مجموعه خانوادگی دور هم جمع شده ایم و متعلق به جامعه بزرگی به نام جامعه فرهنگی هستیم.گفت: برای ما بسیار مهم است که دانشجومعلمان چگونه رفتار کنند، چگونه برخورد داشته باشید و چگونه در جامعه از شما یاد کنند و قطعا شما دوست دارید که به خاطر خود و خانواده تان به نیکی از شما یاد شود.

 حوزه حراست براساس وظیفه ای که برای آن تعریف شده حفظ و صیانت از سلامت مجموعه دانشگاهی در راستای حفظ اصول و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.