یادداشت استاد بسیجی محمدهادی حیدریان، کارشناس ارشد مدیریت و مدرس دانشگاه در رابطه با شرکت در انتخابات

خراسان شمالی

یادداشت استاد بسیجی محمدهادی حیدریان، کارشناس ارشد مدیریت و مدرس دانشگاه در رابطه با شرکت در انتخابات

به گزارش دفتر رسانه و ارتباط اجتماعی نهضت استادی بسیج خراسان شمالی، محمدهادی حیدریان، کارشناس ارشد مدیریت و مدرس دانشگاه در رابطه با شرکت در انتخابات نکاتی متذکر شدند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباط اجتماعی نهضت استادی بسیج خراسان شمالی، محمدهادی حیدریان، کارشناس ارشد مدیریت و مدرس دانشگاه در رابطه با شرکت در انتخابات نکاتی متذکر شدند.

شرکت در انتخابات واجب شرعی و تکلیف است. 

از منظر آیات قرآن و روایات اسلامی و گفتمان حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای مدظله العالی انسان موجودی است که سرنوشت‌ فردی و اجتماعی خود را رقم می‌زند. 

درآیه ۱۱ سوره مبارکه رعد به یک اصل مهم اشاره می کند که خداوند سرنوشت اجتماعی و فردی انسان ها را به عنوان یک امتیاز و حق برعهده آنان گذاشته است،یعنی خداوند سرنوشت هيچ قوم‌ و ملتی را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است،تغییر دهند. 

انتخابات،یعنی مشارکت در تعیین سرنوشت جامعه و لذا از این منظر ،شرکت در انتخابات حقی است که خداوند به انسان عطاء نموده است. 

حق در این گونه امور ،یعنی امتیازی که به فردی داده می شود ودر مقابل آن،تکلیفی برعهده آن فرد قرار می گیرد. در واقع شرکت در انتخابات هم حق انسان است و هم تکلیف است که با انجام آن تکلیف،آن حق محقق می شود. 

حق و تکلیف برخلاف تلاش و تلقی برخی کج اندیشان در مقابل هم تعریف نمی شوند.بنابراین شرکت در انتخابات واجب شرعی است برای استیفاء حقی که خداوند برای انسان قائل شده است. 

در حقیقت تکلیف در این مسئله مهم ،راه تحقق حق و امتیازی است که انسان دارد، یعنی تعیین سرنوشت اجتماعی. 

رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای مدظله العالی می فرمایند:"هم حق و هم تکلیف مردم است که بیایند و سرنوشت کشورشان را به دست خودشان تعیین کنند،زیرا که کشور متعلق به مردم است.مردم باید بیایند و با انتخابات صحیح و آزادانه قانون گذارشان را در قوه مقننه مشخص کنند.این حق مردم است و متعلق به آنهاست.اما تکلیف هم هست.این طور نیست که یکی بگوید من نمی خواهم از این حقم استفاده کنم،نه سرنوشت نظام بسته ی به احقاق و استفاده از این حق است،این تکلیف است،همه باید شرکت کنند.

لذا باید به این نکته توجه داشت که حفظ نظام اسلامی از سوی امامین انقلاب جزء اعظم واجبات و فرائض قلمداد شده است و عدم شرکت در انتخابات به بهانه های مختلف ،ضمن ترک این واجب الهی، ممکن است مقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی را به مخاطره بیاندازد. 

با توجه به طمع ورزی دشمنان قسم خورده ملت ایران اسلامی،حضور باشکوه در پای صندوق های رای و مشارکت حداکثری در کنار انتخاب اصلح می تواند پاسخی کوبنده به این طمع ورزی دشمنان و از سوی دیگر تقویت نظام اسلامی گردد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.